preskoči na sadržaj

Osnovna škola Eugena Kumičića

Login
projekt e-Škole

 

E-Dnevnik

 
UPUTE

E-Skola

Raspored zvonjenja


RAZREDNA NASTAVA

PREDMETNA NASTAVA

Kalendar 2023./2024. šk. god.

 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Smatram da daroviti učenici u našoj školi imaju dovoljno prilika za napredak i osobni izraz.





Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 5. 2010.

Ukupno: 1043824
Ovaj mjesec: 2306
Ovaj tjedan: 488
Danas: 98
Arhiva dokumenata
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Preventivni projekt - Budimo prijatelji
Autor: Nataša Valinčić, 9. 1. 2023.

Prema Odluci o financiranju projekata prijavljenih na Poziv za financiranje preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2022./2023., Osnovnoj školi Eugena Kumičića Slatina odobren je projekt pod nazivom „Budimo prijatelji“, koji financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Partner u projektu je Centar izvrsnosti kompetencija Zagreb. Voditeljica projekta je pedagoginja Nataša Valinčić.

Projekt uključuje prevenciju nasilja i ovisnosti u Osnovnoj školi Eugena Kumičića u sklopu Školskog preventivnog programa za šk. godinu 2022./23., za učenike od 1. do 8.razreda i njihove roditelje. Cilj projekta je prevenirati svaki oblik nepoželjnog ponašanja učenika i usmjeriti ih na izgradnju osobnih pozitivnih vrijednosti. Preventivne aktivnosti sastojat će se od edukacija i interaktivnih radionica na temu prevencije nasilja i prevencije ovisnosti o internetu (i drugim ovisnostima: društvenim mrežama, video igrama, kockanje, cigarete, alkohol…) namijenjenih učenicima i njihovim roditeljima. Provedbom projektnih aktivnosti naglašene su dvije važne komponente u prevenciji: osvještavanje problema ovisnosti među djecom i mladima te djelovanjem u situacijama koje mogu dovesti do ovisnosti. Program prevencije je namijenjen aktivnom sudjelovanju osnovnoškolaca i njihovih roditelja.


Cilj 
Opći cilj projekta je spriječiti svaki oblik neprimjerenog ponašanja učenika u školi i sačuvati tjelesno i mentalno zdravlje djece i njihovih roditelja, kako bi se mogli nositi s uobičajenim životnim stresorima, produktivno učiti i raditi i na taj način doprinositi zajednici.  
Specifični ciljevi su pružiti pomoć učenicima u stjecanju znanja, vještina i navika potrebnih za mirno rješavanje sukoba te osvijestiti važnost nenasilnog ponašanja, poticanje empatije prema djeci koja doživljavaju nasilje i djeci koja ga čine, poticanje na međusobnu suradnju i brigu za druge, podizanje razine svijesti o negativnim stranama interneta, senzibilizirati učenike i njihove roditelje o nenasilnom rješavanju sukoba i sigurnoj upotrebi interneta, naučiti kako se nositi s uznemirujućim situacijama s kojima se dosad nisu znali nositi i tako ojačati psihološku i tjelesnu dobrobit pojedinca, kao i njegov odnos s drugima.
 
Sadržaj 
Program prevencije je namijenjen aktivnom sudjelovanju osnovnoškolaca i njihovih roditelja.
 
Teme jednodnevnih edukacija za roditelje i nastavnike:
1.Zašto dolazi do vršnjačkog nasilja, kako razumjeti „okidače“ i kako ga prevenirati u školi?
2.Suvremeni /i tradicionalni/ oblici ovisnosti i štete koje ovisnost čini zdravlju djece i mladih, odnosima u obitelji i društvu. Kako ih kontrolirati i pozitivno usmjeriti?
Podteme su:
1. Potrebe i motivacija za različite oblike ponašanja – koja je to veza?
2. Potrebe i rizična ponašanja
3. OVISNOSTI – od tradicionalnih do modernih
4. Internet – ŠTO SE KRIJE IZA EKRANA?
5. Briga o zdravlju je briga o sebi
 
Teme interaktivnih radionica koje provode pedagoginja i psihologinja o prevenciji nasilja i ovisnosti „Budimo prijatelji“ su:
1. Oko koje vidi, ruka koja sluša, duša koja osjeća 
2. Oko koje vidi,ruka koja sluša, duša koja osjeća 
3. Oko koje vidi, ruka koja sluša, duša koja osjeća 
4. Oko koje vidi, ruka koja sluša, duša koja osjeća 
Stručna suradnica knjižničarka provest će 4 Mindfulness radionice za djecu (u istom razrednom odjelu) i 2 Mindfulness radionice za roditelje (2x za različite razrede)
 
Svaki roditelj dobiti će pisani materijal- „vodič“ za unaprjeđenje roditeljskih kompetencija
Kroz interaktivne radionice predviđeno je poticanje razvoja zdravog  socijalnog odnosa između roditelja i djeteta, s ciljem osnaživanja djeteta kako bi racionalno donosilo odluke u kriznim situacijama.
Trajanje projekta i razina preventivne aktivnosti
Projekt bi se provodio tijekom školske godine 2022./2023. 
Razina preventivne aktivnosti: univerzalna.
 
Aktivnosti i metode 
Početna aktivnost odnosit će se na informiranje učitelja i učenika o navedenom projektu.
Aktivnosti predviđene projektom:
 
1. Stručnjaci iz Centra izvrsnosti kompetencija (CIK) iz Zagreba održat će:
-2  jednodnevne edukacije za roditelje i nastavnike 
      2. Stručne suradnice škole održat će:
-4x Mindfulness radionice za djecu (u istom razrednom odjelu)
-2x Mindfulness radionice za roditelje (2x za različite razrede)
-4x interaktivna radionica „Budimo prijatelji“ različitog sadržaja za prevenciju nasilja i ovisnosti kod učenika 
3. Osmišljavanje i izvedba dramske predstave učenika o nenasilnom rješavanju sukoba, koja će se prikazivati po razrednim odjelima škole tijekom godine
4. forum kazalište – nakon odigrane scene publika govori tko je zločesti tlačitelj, tko je žrtva, predstava se može zaustaviti i dobiti sasvim drugi smjer, ali se ipak poštuju pravila
.
Na  radionicama primijenit će se interaktivna metoda rada.
 
Opis korisnika 
Korisnici uključeni u projekt su učenici, roditelji i nastavnici. U radionicama će sudjelovati učenici od 1.-8. razreda, a jednodnevne edukacije održat će se za nastavnike i roditelje učenika od 5.-8.razreda.
Učenici bi aktivno bili uključeni u projektne aktivnosti te bi se još više senzibiliziralo roditelje da reagiraju i zaštite dijete koje je žrtva nasilja u okružju u kojemu se kreće.
 
Očekivani rezultati 
Nakon provedbe projekta očekuju se pozitivne promjene u ponašanju učenika u školi. Postignut će se veća informiranost učenika o prevenciji nasilja te usvojiti spoznaje o važnosti prihvaćanja različitosti i razbijanju stereotipa i predrasuda. Uz to, prilikom sudjelovanja u navedenim aktivnostima, očekuje se i razvijanje novih komunikacijskih vještina potrebnih za nenasilno rješavanje sukoba u školskom okružju, novih digitalnih vještina, ali i vještina potrebnih za nošenje s uznemirujućim situacijama. Također, projektne aktivnosti doprinijet će podizanju razine svijesti kod roditelja o prevenciji ovisnosti i neprihvatljivih oblika ponašanja  u obliku nasilja među mladima te promovirane pozitivnih vrijednosti.  Sve to skupa doprinijet će većoj sigurnosti mladih u školi i izvan nje.
 
Praćenje i vrednovanje aktivnosti
Ostvarenje projekta pratit će se kontinuirano tijekom školske godine kroz razgovore s učiteljima, roditeljima i učenicima.  Sve aktivnosti redovito će se dokumentirati i objavljivati na mrežnoj stranici škole i na Facebook stranici škole.
U sklopu projekta biti će napravljeni anketni upitnci za djecu i roditelje, za samoprocjenu, na početku i na kraju provedene aktivnosti i za tu priliku će se izraditi „alat“ koji će mjeriti i pratiti pozitivne promjene.
Na kraju projekta provest će se evaluacija u kojoj će sudjelovati učenici škole te će se rezultati prikazati na Učiteljskom vijeću. Ostvarenje rezultata projekta moći će se spoznati i smanjivanjem nepoželjnih oblika ponašanja učenika u školi i izraženim zadovoljstvom roditelja.
 
Održivost aktivnosti
 
Projekt je održiv iz razloga što će učenici stečena znanja, vještine i obrasce ponašanja moći primjenjivati u različitim situacijama u daljnjem školovanju i općenito životu te će im to omogućiti uspješno nošenje  s izazovima rasta, razvoja i odrastanja. Na taj način podići će se sveukupna kvaliteta života u obitelji. Svoja novostečena znanja, vještine i usvojene stavove  moći će prenijeti i na druge u svojoj okolini. Provedbom projekta, škola će ojačati svoju ulogu u provođenju preventivnih aktivnosti.
 
Svaki roditelj dobit će „vodič“ za unaprjeđenje roditeljskih kompetencija, a učenici „bilježnicu pozitivnih promjena“ u koju će moći upisivati svoja zapažanja.
 
Početna konferencija, odnosno radni sastanak održan je 9.1.2023. u uredu pedagoginje, a nazočni su bili ravnateljica i stručne suradnice Škole te djelatnici Centra, ravnateljica Sonja Vrban i djelatnica Jasna Horvat. 
 
Veselimo se aktivnostima koje su pred nama. 
 
Voditeljica projekta Nataša Valinčić
 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju