Ovaj tjedan: 509
Danas: 2
Arhiva dokumenata
KA2 GAME
Erasmus+, KA2 GAME, mobilnost u Latviju
Autor: Silvija Mađarić, 6. 12. 2019.

Od 25. do 29. studenog 2019. godine realizirana je prva planirana mobilnost projekta Erasmus+ KA2 G.A.M.E. (Generative Application to Manage Education). Sudionici naše škole i projektni partneri (Turska, Latvija, Portugal, Grčka, Sjeverna Makedonija) okupili su se u Latviji, točnije u Rigi u školi domaćina Rigas 25. vidusskola. Hrvatski tim činile su ravnateljica škole Božica Majhen, učiteljica engleskog jezika Kristina Premec te četvero učenika osmih razreda naše škole Gala Brunović, Sara Cvijanović, Jerislav Jukić i Patrik Horvat. Dani provedeni u glavnom gradu Latvije obilovali su aktivnostima i protekli su u odličnom raspoloženju i druženju te smo se kućama vratili bogatiji za jedno lijepo iskustvo.

Prvoga dana domaćini su dočekali sve partnere u sklopu projekta G.A.M.E., a posjetu su otvorili prigodnom priredbom tradicionalnih pjesama i plesova. Također smo obišli školu domaćina te prisustvovali oglednim satima kako bismo se upoznali s načinima poučavanja i radom škole te obrazovnim sustavom Latvije. Nakon razgledavanja škole, učenici svih partnerskih škola izradili su prezentacije te predstavili svoju državu, kulturu i tradiciju, mjesto iz kojega dolaze te svoje škole. Nakon rada u školi, uslijedio je obilazak staroga grada Rige.

Drugi dan posvetili smo prezentiranju i implematicji igara u nastavi. Učenici su suradnički učili u grupama s ostalim učenicima iz različitih država. Zajedno su rješavali rebuse na engleskom jeziku. Nakon toga su uslijedile radionice u muzeju starih automobila. Učenici su spajali strujne krugove i otkrili kako se električna energija može dobili iz limuna, a napravili su i svoju žarulju. Između ostaloga, pogledali smo i impresivnu izložbu oltimera.

Treći dan bio je posvećen kultrološkim aktivnostima učitelja i učenika. Sudjelovali smo u radionicama izrade tradicionalnih latvijskih predmeta od kože, vune i drveta koje smo mogli zadržati kao suvenire. Također smo posjetili gradić Aluksne na granici s Estonijom i Rusijom koji se ističe bogatom poviješću i specifičnim geografskim položajem. Vozili smo se starom željeznicom te smo uživali u neobičnom događaju. Naime, bili smo "oteti" iz vlaka i odvedeni u šumu gdje smo se družili uz krijes te uživali u latvijskim specijalitetima.

Četvrti dan također je bio rezerviran za implementaciju igara u nastavi te suradnju učenika prilikom igranja taboo igre - igra s riječima koja ima utjecaj na jačanje jezične kompetencije. Nakon radionica u školi, posjetili smo gradsku knjižnicu u Rigi gdje su učenici igrali i isprobali različite društvene igre.

Zadnjega dana mobilnosti posjetili smo Fakultet tehničkih znanosti gdje su učenici sudjelovali u radionici robotike te naučili puno korisnih stvari vezanih za programiranje i rad robota te smo uživo mogli vidjeti kako se jedan robot programira za izvođenje određenih radnji. Posjetili smo i muzej u sklopu fakulteta te vidjeli izloške vezane uz carinu i carinske propise Latvije. Završno druženje sudionika, održano u školi domaćina, proteklo je u pjesmi, plesu i veselju. Odigrali smo tradicionalne igre zemalja sudionica mobilnosti i dobro se zabavili. Na kraju smo odigrali kviz u Kahootu na temu 6 zemalja sudionica, a naša učenica Gala Brunović osvojila je odlično 2. mjesto i primila prigodan poklon.

Projekt G.A.M.E. (Generative Application to Manage Education) provodi se u sklopu Erasmus+ projekta unutar ključne aktivnosti 2. U projektu sudjeluju škole iz Turske (koordinator projekta), Hvatske, Portugala, Grčke, Latvije i Sjeverne Maktedonije te projekt traje ukupno 24 mjeseca (2019 - 2021). Proejkt financira Agencija za mobilnost i programe Europske unije u iznosu od 23.075,00 eura.

Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

Sufinancirano sredstvima programa Europske unije Erasmus+ / Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union

Izvor: Kristina Premec, učiteljica engleskog jezika