preskoči na sadržaj

Osnovna škola Eugena Kumičića

Login
projekt e-Škole

 

E-Dnevnik

 
UPUTE

E-Skola

Raspored zvonjenja


RAZREDNA NASTAVA

PREDMETNA NASTAVA

Kalendar 2023./2024. šk. god.

 

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Anketa
Smatram da daroviti učenici u našoj školi imaju dovoljno prilika za napredak i osobni izraz.





Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 5. 2010.

Ukupno: 1040215
Ovaj mjesec: 3054
Ovaj tjedan: 600
Danas: 107
Arhiva dokumenata
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Rezultati provedenih anketa za učenike, roditelje i učitelje o nastavi na daljinu
Autor: Nataša Valinčić, 10. 4. 2020.

Od 16.3.2020. živimo u virtualnom svijetu za vrijeme nastave – nastave na daljinu. Kako smo se svi snašli u tome, pogledajte u rezultatima provedenih anketa.

ANKETNI UPITNIK ZA UČENIKE I UČITELJE – postavljen 30.3.2020.

Pitanje je bilo : Zadovoljan/zadovoljna sam nastavom na daljinu. Molim Vas da na skali od jedan do pet izrazite svoje mišljenje.

Pitanje

učenici

573/560

učitelji

39/53

Broj 1 -u potpuno sam nezadovoljna

 

30/5,1 %

1 /2,6 %

broj 2-djelomično sam nezadovoljan,

 

56/9,6 %

2/5,1 %

broj 3- zadovoljan sam,

 

121/20 %

7/17,9

broj 4-djelomično sam zadovoljan,

 

200/34,) %

23/59 %

broj 5-u potpunosti sam zadovoljan

 

166/21,1 %

6/15,4 %

Ako zbrojimo broj odgovora i postotke  3., 4. i 5. element koji označavaju Zadovoljstvo nastavom na daljinu, tada možemo zaključiti da je:

  • 487/ 85 % učenika zadovoljno  nastavnom na daljinu
  • 36/ 92,3 % učenika zadovoljno nastavom na daljinu

Ovo je situacija nakon dva tjedna Škole na daljinu, vrijeme uhodavanja i snalaženja u virtualnoj nastavi kako učenika tako i učitelja. A kakva je nakon 4 tjedna nastave, pogledajte u nastavku. No vidjet ćete što kažu i učitelji i roditelji naših učenika. (u privitku)


Od 561 učenika naše škole, na anketu je odgovorilo 449 učenika. Na neka pitanja nisu odgovorili. Učenici su, nakon mjesec dana online nastave, promijenili mišljenje o virtualnoj učionici, s obzirom na rezultate 1.ankete o zadovoljstvu nastavom na daljinu. Ipak, učenicima se nastava u pravoj školi više sviđa (80%). Većina učenika se snalazi u virtualnim učionicama (58%), manji broj djelomično (37,9%), a tek nekolicina se ne snalazi (4,1%). U virtualnoj učionici im se posebno sviđa što su kod kuće, što imaju više vremena za rješavanje zadataka i što ih rješavaju po svom rasporedu, što im učitelji daju zanimljive zadatke i što ih rješavaju na računalu, mobilnom telefonu i tabletu. Najveći problem učenicima je otvaranje/učitavanje dokumenata u raznim formatima te linkova pa ne mogu poslati zadaću. Učenici imaju najveći problem s otvaranjem dokumenta u PPT (39,6%), Word(36,1%) i PDF formatu (23,4%). Učenici pristupaju u virtualne učionice putem mobilnih telefona, stolnih računala, tableta i laptopa u podjednakim postotcima. Usprkos problemima, 35,4% učenika rijetko ima tehničkih problema prilikom rada. 54% učenika sami rješavaju zadatke, dok s 38,8% učenika rade roditelji, dok puno manji broj učenika (7,2%) rade s nekim drugim (prijateljicom, prijateljem ili nekim drugim članom obitelji). Većina naših učenika zna poslati komentar, poslati zadaću, napisati dokument i pregledati popis svojih odrađenih zadaća. Učenicima je bitno da sve naprave na vrijeme i da znaju koliko su dobili bodova iz određenih zadataka, ali im je isto tako bitan komentar učitelja. 38% učenika voli vidjeti uratke drugih. 50,5% učenika provodi 2 do 4 sata u virtualnoj učionici, što je puno manje nego na nastavi u pravoj školi, a 30% tvrdi da provode vremena u virtualnoj učionici, koliko i u školi, a tek nekoliko njih da provode više od 8 sati u virtualnoj učionici. Većina učenika smatra da su zadaće zahtjevne, ali i pitaju za pomoć kad im je potrebna. I za kraj, većina naših učenika nema prijedloga kako bi im se olakšao rad u virtualnoj učionici, a neki bi ipak voljeli da im učitelji zadaju manje zadaća, više videopoziva ili videa u kojima učitelji objašnjavaju gradivo.

Ovakvi rezultati su nam poticaj za unaprjeđenje daljnjeg rada u realizaciji nastave na daljinu i motivacija za načinima rada u skladu s interesima naših učenika.

Na temelju rezultata ankete roditelja, može se reći da su velika većina roditelja zadovoljna načinom organizacije nastave na daljinu (83,9%), što je ujedno i motivirajuće za daljni rad i planiranje podrške za nastavu na daljinu. Gotovo svi roditelji, koji su ispunili anketu, navode da njihova djeca svakodnevno prate nastavu na daljinu (98,5%) te 45,7% smatra da njihova djeca utroše od 2 do 4 sata dnevno na izvršavanje zadataka, što je zapravo vremenski puno manje nego kada su na klasičnoj nastavi u školi. Nešto više od polovice roditelja, koji su dali odgovore, smatra da su djeca opterećenija nastavnim obavezama, a najčešći razlog navode potpunu samostalnost učenika pri obradi novog gradiva te nedostatak učiteljevih objašnjenja. Posebno ohrabruje da velika većina roditelja kvalitetu komunikacije između učitelja i učenika te rad nastavnika procjenjuje izvrsnim. Ovakvi rezultati su nam dodatni poticaj za unaprjeđenje daljnjeg rada i ulaganje truda pri realizaciji nastave na daljinu.

Učitelji naše škole se dobro ili odlično snalaze u nastavi na daljinu i zadovoljni su svojim radom i smatraju da učenici sudjeluju kao i na nastavi u školi. U dosadašnjoj provedbi nastave na daljinu, učitelji su posebno zadovoljni povratnom informacijom učenika, njihovom motivacijom, sudjelovanjem i snalaženjem u raznim digitalnim alatima, ali i vlastitom participacijom u svemu tome te suradnjom s roditeljima, koja je, prema njihovom mišljenju, jednaka kao i do sada. Njihov je najveći problem, kao i kod učenika, tehničke naravi – problem s internetskom vezom, opterećenost sustava, a time i učitavanje dokumenata, a manji postotak ima problema s organizacijom dana, ali i nekoliko njih smatra da nedostaje edukacija o načinu rada u nastavi na daljinu. Većina učitelja je zadovoljna podrškom koju dobiva od svojih kolega/ica, stručnih suradnika i ravnateljice, a nisu zadovoljni podrškom savjetnika i MZO-a. Većina učitelja smatra da učenici sudjeluju u aktivnostima uz njihove individualizirane mjere podrške, da istražuju i izrađuju složenije radove, ali i da se učenici međusobno vrednuju. Stava su da oni učenici koji su radili u pravoj školi, rade i sada i trude se, no da su u nastavi na daljinu, došli do izražaja oni učenici koji su u školi introvertirani i koji imaju strah pred drugima iznijeti svoje razmišljanje. Većini učitelja je potrebno dosta vremena za pripremu za nastavu, unos u e dnevnik, komunikaciju s učenicima, roditeljima, ispravljanje zadaća, a su svi dostupni tijekom cijelog dana. Uz pisane upute, svi učitelji koriste i dodatne digitalne materijale kako bi učenicima olakšali rad kod kuće i svi se u tome dosta dobro snalaze.Neki učitelji održavaju sat u realnom vremenu putem videopoziva ili grupnog razgovora. Većina smatra da učenici nisu preopterećeni količinom zadanog.I učiteljima je sve to novo pa istražuju koje bi novine mogli unijeti u nastavu, a možda izbaciti nešto što nije toliko bitno. Koliko je nastava na daljinu stresna za učenike, stresna je i u velikoj mjeri za učitelje. Svi se nadaju da će ovakva nastava kratko još trajati, ali i da je ovo jedno veliko novo, pozitivno iskustvo, u kojem su nešto novo i oni naučili, ali i obogatili svoju informatičku pismenost.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju